Uw vragen
Onze antwoorden
De levensduur van een distributieriem hangt af van het merk en het model van uw auto, en van het gebruik van uw auto . Elke autofabrikant geeft aan na hoeveel jaar of kilometer de riem vervangen moet worden. U kunt als basisregel gebruiken dat de distributieriem uiterlijk elke 5 jaar moet worden vervangen. Als u veel kilometers per jaar aflegt, moet u zich houden aan de kilometerlimiet, meestal tussen de 70.000 en de 100.000 km, wanneer u deze limiet eerder bereikt dan de limiet in tijd.
Als de distributieriem is beschadigd, moet hij natuurlijk eerder worden vervangen.
Kijk altijd in het onderhouds- of instructieboekje van uw auto voor het geadviseerde vervangingsinterval van de riem. Kom naar een van onze garages als u er niet zeker over bent.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.
Neen. Het koelgas R134a aanwezig in het airconditioningcircuit blijkt heel vervuilend eens het in de atmosfeer terecht komt, want het draagt bij tot het broeikaseffect en de opwarming van het klimaat. Met het oog op deze ecologische risico’s zijn de normen met betrekking tot het airconditioningsysteem heel streng geworden,
in het bijzonder inzake het recycleren van de gassen, de verplichte opleiding van het personeel en de conformiteit van het materiaal aanwezig in de ateliers. Het gasherlaadsysteem moet voortaan worden erkend door een onafhankelijke certificeringsinstelling, en de hoeveelheden gas die worden gebruikt voor elke interventie moeten worden aangegeven bij een officiële instantie. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zijn alle ateliers die onderhoud aanbieden van airconditioningsystemen officieel erkend.
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.
Uw vragen
De levensduur van een distributieriem hangt af van het merk en het model van uw auto, en van het gebruik van uw auto . Elke autofabrikant geeft aan na hoeveel jaar of kilometer de riem vervangen moet worden. U kunt als basisregel gebruiken dat de distributieriem uiterlijk elke 5 jaar moet worden vervangen. Als u veel kilometers per jaar aflegt, moet u zich houden aan de kilometerlimiet, meestal tussen de 70.000 en de 100.000 km, wanneer u deze limiet eerder bereikt dan de limiet in tijd.
Als de distributieriem is beschadigd, moet hij natuurlijk eerder worden vervangen.
Kijk altijd in het onderhouds- of instructieboekje van uw auto voor het geadviseerde vervangingsinterval van de riem. Kom naar een van onze garages als u er niet zeker over bent.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.
Neen. Het koelgas R134a aanwezig in het airconditioningcircuit blijkt heel vervuilend eens het in de atmosfeer terecht komt, want het draagt bij tot het broeikaseffect en de opwarming van het klimaat. Met het oog op deze ecologische risico’s zijn de normen met betrekking tot het airconditioningsysteem heel streng geworden,
in het bijzonder inzake het recycleren van de gassen, de verplichte opleiding van het personeel en de conformiteit van het materiaal aanwezig in de ateliers. Het gasherlaadsysteem moet voortaan worden erkend door een onafhankelijke certificeringsinstelling, en de hoeveelheden gas die worden gebruikt voor elke interventie moeten worden aangegeven bij een officiële instantie. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zijn alle ateliers die onderhoud aanbieden van airconditioningsystemen officieel erkend.
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.