Uw vragen
Onze antwoorden
Er is hier sprake van om het koelgas te vervangen in het circuit, dat zijn initiële kwaliteiten verliest en het niet langer mogelijk maakt om de lucht die wordt aangevoerd in de cabine na enkele jaren correct te koelen. De handeling bestaat erin om het oude gas, dat zal worden gerecycleerd te extraheren, en om vervolgens het systeem volledig te controleren en te reinigen, alvorens te herladen met een nieuw gas. Deze handeling vereist heel wat expertise en een specifieke uitrusting en mag enkel worden uitgevoerd door een erkende professional. Om te genieten van een optimale werking raadt EURO REPAR CAR SERVICE u aan om uw airconditioning om de 2 jaar te herladen.
Bij trommelremmen worden in een behuizing (de trommel) gemonteerde remvoeringen en remschoenen gebruikt om de auto af te remmen. De voeringen worden naar buiten gedrukt, waardoor er wrijving ontstaat. Remschijven werken anders: remblokken drukken van beide kanten tegen een schijf die op de as is gemonteerd. Ook dit zorgt voor wrijving waardoor de auto afremt.
Over het algemeen leveren remschijven meer remvermogen. Bij de meeste auto's zijn vóór remschijven gemonteerd. Bij sommige auto's worden achter nog trommelremmen toegepast, omdat de achterremmen minder zwaar belast worden.
Bij beide soorten remsystemen wordt wrijving gebruikt om de auto af te remmen, dus bij beide systemen treedt slijtage op.
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.
Als het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel brandt, laadt de accu mogelijk niet goed op. Het kan zijn dat de dynamo niet goed werkt of dat de accu moet worden vervangen.
Als het lampje brandt, is het belangrijk de accu door een van onze technici te laten controleren. Als de accu niet goed meer werkt, kunt u de motor mogelijk niet meer starten.
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.
Uw vragen
Er is hier sprake van om het koelgas te vervangen in het circuit, dat zijn initiële kwaliteiten verliest en het niet langer mogelijk maakt om de lucht die wordt aangevoerd in de cabine na enkele jaren correct te koelen. De handeling bestaat erin om het oude gas, dat zal worden gerecycleerd te extraheren, en om vervolgens het systeem volledig te controleren en te reinigen, alvorens te herladen met een nieuw gas. Deze handeling vereist heel wat expertise en een specifieke uitrusting en mag enkel worden uitgevoerd door een erkende professional. Om te genieten van een optimale werking raadt EURO REPAR CAR SERVICE u aan om uw airconditioning om de 2 jaar te herladen.
Bij trommelremmen worden in een behuizing (de trommel) gemonteerde remvoeringen en remschoenen gebruikt om de auto af te remmen. De voeringen worden naar buiten gedrukt, waardoor er wrijving ontstaat. Remschijven werken anders: remblokken drukken van beide kanten tegen een schijf die op de as is gemonteerd. Ook dit zorgt voor wrijving waardoor de auto afremt.
Over het algemeen leveren remschijven meer remvermogen. Bij de meeste auto's zijn vóór remschijven gemonteerd. Bij sommige auto's worden achter nog trommelremmen toegepast, omdat de achterremmen minder zwaar belast worden.
Bij beide soorten remsystemen wordt wrijving gebruikt om de auto af te remmen, dus bij beide systemen treedt slijtage op.
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.
Als het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel brandt, laadt de accu mogelijk niet goed op. Het kan zijn dat de dynamo niet goed werkt of dat de accu moet worden vervangen.
Als het lampje brandt, is het belangrijk de accu door een van onze technici te laten controleren. Als de accu niet goed meer werkt, kunt u de motor mogelijk niet meer starten.
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.