Uw vragen
Onze antwoorden
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.
De airconditioning van een auto is een complex systeem. Het probleem kan in uw geval een aantal oorzaken hebben. Gelukkig zijn aircochecks voor onze deskundige technici dagelijkse kost en kunnen ze de oorzaak van de meeste problemen snel achterhalen. Kom vandaag nog naar ons toe.
De motor van uw auto is een complex geheel met een groot aantal bewegende delen. De meeste onderdelen zijn van metaal en sommige metalen delen wrijven tegen elkaar. De zuigers bijvoorbeeld bewegen op en neer in cilinders, waarbij ze tegen de cilinderwanden wrijven.
De motorolie zorgt voor smering zodat het geheel "gesmeerd" beweegt. Desondanks is er nog steeds sprake van wrijving waardoor microscopisch kleine deeltjes metaal en vuil ontstaan die via de olie worden afgevoerd.
Tijdens dit proces van smering en reiniging wordt er olie verbrand. Hierdoor zakt het oliepeil in de loop van de tijd en moet de olie worden ververst of bijgevuld.
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.
Bij trommelremmen worden in een behuizing (de trommel) gemonteerde remvoeringen en remschoenen gebruikt om de auto af te remmen. De voeringen worden naar buiten gedrukt, waardoor er wrijving ontstaat. Remschijven werken anders: remblokken drukken van beide kanten tegen een schijf die op de as is gemonteerd. Ook dit zorgt voor wrijving waardoor de auto afremt.
Over het algemeen leveren remschijven meer remvermogen. Bij de meeste auto's zijn vóór remschijven gemonteerd. Bij sommige auto's worden achter nog trommelremmen toegepast, omdat de achterremmen minder zwaar belast worden.
Bij beide soorten remsystemen wordt wrijving gebruikt om de auto af te remmen, dus bij beide systemen treedt slijtage op.
Uw vragen
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.
De airconditioning van een auto is een complex systeem. Het probleem kan in uw geval een aantal oorzaken hebben. Gelukkig zijn aircochecks voor onze deskundige technici dagelijkse kost en kunnen ze de oorzaak van de meeste problemen snel achterhalen. Kom vandaag nog naar ons toe.
De motor van uw auto is een complex geheel met een groot aantal bewegende delen. De meeste onderdelen zijn van metaal en sommige metalen delen wrijven tegen elkaar. De zuigers bijvoorbeeld bewegen op en neer in cilinders, waarbij ze tegen de cilinderwanden wrijven.
De motorolie zorgt voor smering zodat het geheel "gesmeerd" beweegt. Desondanks is er nog steeds sprake van wrijving waardoor microscopisch kleine deeltjes metaal en vuil ontstaan die via de olie worden afgevoerd.
Tijdens dit proces van smering en reiniging wordt er olie verbrand. Hierdoor zakt het oliepeil in de loop van de tijd en moet de olie worden ververst of bijgevuld.
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.
Bij trommelremmen worden in een behuizing (de trommel) gemonteerde remvoeringen en remschoenen gebruikt om de auto af te remmen. De voeringen worden naar buiten gedrukt, waardoor er wrijving ontstaat. Remschijven werken anders: remblokken drukken van beide kanten tegen een schijf die op de as is gemonteerd. Ook dit zorgt voor wrijving waardoor de auto afremt.
Over het algemeen leveren remschijven meer remvermogen. Bij de meeste auto's zijn vóór remschijven gemonteerd. Bij sommige auto's worden achter nog trommelremmen toegepast, omdat de achterremmen minder zwaar belast worden.
Bij beide soorten remsystemen wordt wrijving gebruikt om de auto af te remmen, dus bij beide systemen treedt slijtage op.