Uw vragen
Onze antwoorden
De motor van uw auto is een complex geheel met een groot aantal bewegende delen. De meeste onderdelen zijn van metaal en sommige metalen delen wrijven tegen elkaar. De zuigers bijvoorbeeld bewegen op en neer in cilinders, waarbij ze tegen de cilinderwanden wrijven.
De motorolie zorgt voor smering zodat het geheel "gesmeerd" beweegt. Desondanks is er nog steeds sprake van wrijving waardoor microscopisch kleine deeltjes metaal en vuil ontstaan die via de olie worden afgevoerd.
Tijdens dit proces van smering en reiniging wordt er olie verbrand. Hierdoor zakt het oliepeil in de loop van de tijd en moet de olie worden ververst of bijgevuld.
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.
Bandenslijtage en een onjuiste bandenspanning hebben veel invloed op het brandstofverbruik van uw auto. Banden zijn zo ontworpen dat ze bij een bepaalde spanning optimaal werken. Als de spanning te laag is, wordt een groter deel van het bandoppervlak op de weg gedrukt, waardoor de wrijving toeneemt. Daardoor kan het brandstofverbruik met wel 20% toenemen. Ook een te hoge bandenspanning kan een negatief effect hebben op het brandstofverbruik. Zorg ervoor dat u de voor uw auto aanbevolen bandenspanning aanhoudt. Deze staat vermeld in het instructieboekje van de auto of op een sticker op de auto (bijvoorbeeld aan de binnenzijde van een portier).
Versleten banden presteren minder goed. De banden hebben dan onvoldoende grip op de weg, waardoor de auto meer energie (en dus brandstof) nodig heeft tijdens het
accelereren.
Waarschijnlijk zijn de schokdempers van uw auto versleten of beschadigd. Goed werkende schokdempers voorkomen overmatig overhellen in bochten en duiken bij het remmen. Elke auto helt een beetje over in bochten. Maar als u merkt dat het rijgedrag van uw auto is veranderd, laat de wielophanging dan altijd door een technicus controleren.
Als niet alle onderdelen van de wielophanging in goede staat zijn, rijdt uw auto minder goed en, nog belangrijker, kan uw veiligheid in het geding zijn.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.
Uw vragen
De motor van uw auto is een complex geheel met een groot aantal bewegende delen. De meeste onderdelen zijn van metaal en sommige metalen delen wrijven tegen elkaar. De zuigers bijvoorbeeld bewegen op en neer in cilinders, waarbij ze tegen de cilinderwanden wrijven.
De motorolie zorgt voor smering zodat het geheel "gesmeerd" beweegt. Desondanks is er nog steeds sprake van wrijving waardoor microscopisch kleine deeltjes metaal en vuil ontstaan die via de olie worden afgevoerd.
Tijdens dit proces van smering en reiniging wordt er olie verbrand. Hierdoor zakt het oliepeil in de loop van de tijd en moet de olie worden ververst of bijgevuld.
Het merendeel van de airconditioningsystemen beschikt over een filter die de mogelijkheid biedt om de micropartikels, de pollen of andere onzuiverheden tegen te houden. Maar het circuit werkt gedeeltelijk in een vochtige omgeving, terwijl de filter verzadigd is, er kunnen zich bacteriën en micro-schimmels ontwikkelen en zich verspreiden in het circuit en hardnekkige slechte geuren met zich meebrengen. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zullen wij u antibacteriële en schimmelwerende behandelingen aanraden, preventief of om het probleem te behandelen, nadat de filter werd vervangen.
Bandenslijtage en een onjuiste bandenspanning hebben veel invloed op het brandstofverbruik van uw auto. Banden zijn zo ontworpen dat ze bij een bepaalde spanning optimaal werken. Als de spanning te laag is, wordt een groter deel van het bandoppervlak op de weg gedrukt, waardoor de wrijving toeneemt. Daardoor kan het brandstofverbruik met wel 20% toenemen. Ook een te hoge bandenspanning kan een negatief effect hebben op het brandstofverbruik. Zorg ervoor dat u de voor uw auto aanbevolen bandenspanning aanhoudt. Deze staat vermeld in het instructieboekje van de auto of op een sticker op de auto (bijvoorbeeld aan de binnenzijde van een portier).
Versleten banden presteren minder goed. De banden hebben dan onvoldoende grip op de weg, waardoor de auto meer energie (en dus brandstof) nodig heeft tijdens het
accelereren.
Waarschijnlijk zijn de schokdempers van uw auto versleten of beschadigd. Goed werkende schokdempers voorkomen overmatig overhellen in bochten en duiken bij het remmen. Elke auto helt een beetje over in bochten. Maar als u merkt dat het rijgedrag van uw auto is veranderd, laat de wielophanging dan altijd door een technicus controleren.
Als niet alle onderdelen van de wielophanging in goede staat zijn, rijdt uw auto minder goed en, nog belangrijker, kan uw veiligheid in het geding zijn.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.