Uw vragen
Onze antwoorden
Bandenslijtage en een onjuiste bandenspanning hebben veel invloed op het brandstofverbruik van uw auto. Banden zijn zo ontworpen dat ze bij een bepaalde spanning optimaal werken. Als de spanning te laag is, wordt een groter deel van het bandoppervlak op de weg gedrukt, waardoor de wrijving toeneemt. Daardoor kan het brandstofverbruik met wel 20% toenemen. Ook een te hoge bandenspanning kan een negatief effect hebben op het brandstofverbruik. Zorg ervoor dat u de voor uw auto aanbevolen bandenspanning aanhoudt. Deze staat vermeld in het instructieboekje van de auto of op een sticker op de auto (bijvoorbeeld aan de binnenzijde van een portier).
Versleten banden presteren minder goed. De banden hebben dan onvoldoende grip op de weg, waardoor de auto meer energie (en dus brandstof) nodig heeft tijdens het
accelereren.
De airconditioning van een auto is een complex systeem. Het probleem kan in uw geval een aantal oorzaken hebben. Gelukkig zijn aircochecks voor onze deskundige technici dagelijkse kost en kunnen ze de oorzaak van de meeste problemen snel achterhalen. Kom vandaag nog naar ons toe.
De levensduur van een distributieriem hangt af van het merk en het model van uw auto, en van het gebruik van uw auto . Elke autofabrikant geeft aan na hoeveel jaar of kilometer de riem vervangen moet worden. U kunt als basisregel gebruiken dat de distributieriem uiterlijk elke 5 jaar moet worden vervangen. Als u veel kilometers per jaar aflegt, moet u zich houden aan de kilometerlimiet, meestal tussen de 70.000 en de 100.000 km, wanneer u deze limiet eerder bereikt dan de limiet in tijd.
Als de distributieriem is beschadigd, moet hij natuurlijk eerder worden vervangen.
Kijk altijd in het onderhouds- of instructieboekje van uw auto voor het geadviseerde vervangingsinterval van de riem. Kom naar een van onze garages als u er niet zeker over bent.
De motor van uw auto is een complex geheel met een groot aantal bewegende delen. De meeste onderdelen zijn van metaal en sommige metalen delen wrijven tegen elkaar. De zuigers bijvoorbeeld bewegen op en neer in cilinders, waarbij ze tegen de cilinderwanden wrijven.
De motorolie zorgt voor smering zodat het geheel "gesmeerd" beweegt. Desondanks is er nog steeds sprake van wrijving waardoor microscopisch kleine deeltjes metaal en vuil ontstaan die via de olie worden afgevoerd.
Tijdens dit proces van smering en reiniging wordt er olie verbrand. Hierdoor zakt het oliepeil in de loop van de tijd en moet de olie worden ververst of bijgevuld.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.
Uw vragen
Bandenslijtage en een onjuiste bandenspanning hebben veel invloed op het brandstofverbruik van uw auto. Banden zijn zo ontworpen dat ze bij een bepaalde spanning optimaal werken. Als de spanning te laag is, wordt een groter deel van het bandoppervlak op de weg gedrukt, waardoor de wrijving toeneemt. Daardoor kan het brandstofverbruik met wel 20% toenemen. Ook een te hoge bandenspanning kan een negatief effect hebben op het brandstofverbruik. Zorg ervoor dat u de voor uw auto aanbevolen bandenspanning aanhoudt. Deze staat vermeld in het instructieboekje van de auto of op een sticker op de auto (bijvoorbeeld aan de binnenzijde van een portier).
Versleten banden presteren minder goed. De banden hebben dan onvoldoende grip op de weg, waardoor de auto meer energie (en dus brandstof) nodig heeft tijdens het
accelereren.
De airconditioning van een auto is een complex systeem. Het probleem kan in uw geval een aantal oorzaken hebben. Gelukkig zijn aircochecks voor onze deskundige technici dagelijkse kost en kunnen ze de oorzaak van de meeste problemen snel achterhalen. Kom vandaag nog naar ons toe.
De levensduur van een distributieriem hangt af van het merk en het model van uw auto, en van het gebruik van uw auto . Elke autofabrikant geeft aan na hoeveel jaar of kilometer de riem vervangen moet worden. U kunt als basisregel gebruiken dat de distributieriem uiterlijk elke 5 jaar moet worden vervangen. Als u veel kilometers per jaar aflegt, moet u zich houden aan de kilometerlimiet, meestal tussen de 70.000 en de 100.000 km, wanneer u deze limiet eerder bereikt dan de limiet in tijd.
Als de distributieriem is beschadigd, moet hij natuurlijk eerder worden vervangen.
Kijk altijd in het onderhouds- of instructieboekje van uw auto voor het geadviseerde vervangingsinterval van de riem. Kom naar een van onze garages als u er niet zeker over bent.
De motor van uw auto is een complex geheel met een groot aantal bewegende delen. De meeste onderdelen zijn van metaal en sommige metalen delen wrijven tegen elkaar. De zuigers bijvoorbeeld bewegen op en neer in cilinders, waarbij ze tegen de cilinderwanden wrijven.
De motorolie zorgt voor smering zodat het geheel "gesmeerd" beweegt. Desondanks is er nog steeds sprake van wrijving waardoor microscopisch kleine deeltjes metaal en vuil ontstaan die via de olie worden afgevoerd.
Tijdens dit proces van smering en reiniging wordt er olie verbrand. Hierdoor zakt het oliepeil in de loop van de tijd en moet de olie worden ververst of bijgevuld.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.