Uw vragen
Onze antwoorden
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.
Als het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel brandt, laadt de accu mogelijk niet goed op. Het kan zijn dat de dynamo niet goed werkt of dat de accu moet worden vervangen.
Als het lampje brandt, is het belangrijk de accu door een van onze technici te laten controleren. Als de accu niet goed meer werkt, kunt u de motor mogelijk niet meer starten.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.
Neen. Het koelgas R134a aanwezig in het airconditioningcircuit blijkt heel vervuilend eens het in de atmosfeer terecht komt, want het draagt bij tot het broeikaseffect en de opwarming van het klimaat. Met het oog op deze ecologische risico’s zijn de normen met betrekking tot het airconditioningsysteem heel streng geworden,
in het bijzonder inzake het recycleren van de gassen, de verplichte opleiding van het personeel en de conformiteit van het materiaal aanwezig in de ateliers. Het gasherlaadsysteem moet voortaan worden erkend door een onafhankelijke certificeringsinstelling, en de hoeveelheden gas die worden gebruikt voor elke interventie moeten worden aangegeven bij een officiële instantie. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zijn alle ateliers die onderhoud aanbieden van airconditioningsystemen officieel erkend.
Waarschijnlijk zijn de schokdempers van uw auto versleten of beschadigd. Goed werkende schokdempers voorkomen overmatig overhellen in bochten en duiken bij het remmen. Elke auto helt een beetje over in bochten. Maar als u merkt dat het rijgedrag van uw auto is veranderd, laat de wielophanging dan altijd door een technicus controleren.
Als niet alle onderdelen van de wielophanging in goede staat zijn, rijdt uw auto minder goed en, nog belangrijker, kan uw veiligheid in het geding zijn.
Uw vragen
De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.
Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.
In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.
Als het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel brandt, laadt de accu mogelijk niet goed op. Het kan zijn dat de dynamo niet goed werkt of dat de accu moet worden vervangen.
Als het lampje brandt, is het belangrijk de accu door een van onze technici te laten controleren. Als de accu niet goed meer werkt, kunt u de motor mogelijk niet meer starten.
Xenonlampen worden nog niet zo lang toegepast bij auto's. Het licht van xenonlampen lijkt meer op daglicht dan het licht van halogeenlampen. Ze zijn ook veel krachtiger en gaan veel langer mee dan conventionele lampen.
Als ze defect zijn, moeten ze vervangen worden door hetzelfde type lamp. Deze lampen bevatten xenongas en werken onder een spanning van 20.000 V (ter vergelijking: 12 V bij conventionele gloeilampen).
Onze technici kunnen deze lampen voor u vervangen.
Neen. Het koelgas R134a aanwezig in het airconditioningcircuit blijkt heel vervuilend eens het in de atmosfeer terecht komt, want het draagt bij tot het broeikaseffect en de opwarming van het klimaat. Met het oog op deze ecologische risico’s zijn de normen met betrekking tot het airconditioningsysteem heel streng geworden,
in het bijzonder inzake het recycleren van de gassen, de verplichte opleiding van het personeel en de conformiteit van het materiaal aanwezig in de ateliers. Het gasherlaadsysteem moet voortaan worden erkend door een onafhankelijke certificeringsinstelling, en de hoeveelheden gas die worden gebruikt voor elke interventie moeten worden aangegeven bij een officiële instantie. Bij EURO REPAR CAR SERVICE zijn alle ateliers die onderhoud aanbieden van airconditioningsystemen officieel erkend.
Waarschijnlijk zijn de schokdempers van uw auto versleten of beschadigd. Goed werkende schokdempers voorkomen overmatig overhellen in bochten en duiken bij het remmen. Elke auto helt een beetje over in bochten. Maar als u merkt dat het rijgedrag van uw auto is veranderd, laat de wielophanging dan altijd door een technicus controleren.
Als niet alle onderdelen van de wielophanging in goede staat zijn, rijdt uw auto minder goed en, nog belangrijker, kan uw veiligheid in het geding zijn.