Eurorepar Car Service

Online Services

Wie zijn wij Maak een afspraak
WIE ZIJN WIJ WERKZAAMHEDEN ACTIES Nieuws Ons assortiment Klantenservice
EUROREPAR Car Service
Onderhoud
Reparatie
Alle merken
WIE ZIJN WIJ WERKZAAMHEDEN ACTIES Nieuws Ons assortiment Klantenservice
KLANTENSERVICE
NIEUWS

Uw vragen

Waarom brandt het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel?
Mijn auto helt over in bochten en duikt bij het remmen. Hoe komt dat?
Wanneer moet ik de distributieriem laten vervangen?
Wat is het verschil tussen trommelremmen en schijfremmen?
De motor van mijn auto levert nauwelijks vermogen en er brandt een oranje waarschuwingslampje op het instrumentenpaneel.

Onze antwoorden

Als het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel brandt, laadt de accu mogelijk niet goed op. Het kan zijn dat de dynamo niet goed werkt of dat de accu moet worden vervangen.

Als het lampje brandt, is het belangrijk de accu door een van onze technici te laten controleren. Als de accu niet goed meer werkt, kunt u de motor mogelijk niet meer starten.

 

Waarschijnlijk zijn de schokdempers van uw auto versleten of beschadigd. Goed werkende schokdempers voorkomen overmatig overhellen in bochten en duiken bij het remmen. Elke auto helt een beetje over in bochten. Maar als u merkt dat het rijgedrag van uw auto is veranderd, laat de wielophanging dan altijd door een technicus controleren.

Als niet alle onderdelen van de wielophanging in goede staat zijn, rijdt uw auto minder goed en, nog belangrijker, kan uw veiligheid in het geding zijn.

De levensduur van een distributieriem hangt af van het merk en het model van uw auto, en van het gebruik van uw auto . Elke autofabrikant geeft aan na hoeveel jaar of kilometer de riem vervangen moet worden. U kunt als basisregel gebruiken dat de distributieriem uiterlijk elke 5 jaar moet worden vervangen. Als u veel kilometers per jaar aflegt, moet u zich houden aan de kilometerlimiet, meestal tussen de 70.000 en de 100.000 km, wanneer u deze limiet eerder bereikt dan de limiet in tijd.

Als de distributieriem is beschadigd, moet hij natuurlijk eerder worden vervangen.

Kijk altijd in het onderhouds- of instructieboekje van uw auto voor het geadviseerde vervangingsinterval van de riem. Kom naar een van onze garages als u er niet zeker over bent. 

 

Bij trommelremmen worden in een behuizing (de trommel) gemonteerde remvoeringen en remschoenen gebruikt om de auto af te remmen. De voeringen worden naar buiten gedrukt, waardoor er wrijving ontstaat. Remschijven werken anders: remblokken drukken van beide kanten tegen een schijf die op de as is gemonteerd. Ook dit zorgt voor wrijving waardoor de auto afremt.

Over het algemeen leveren remschijven meer remvermogen. Bij de meeste auto's zijn vóór remschijven gemonteerd. Bij sommige auto's worden achter nog trommelremmen toegepast, omdat de achterremmen minder zwaar belast worden.

Bij beide soorten remsystemen wordt wrijving gebruikt om de auto af te remmen, dus bij beide systemen treedt slijtage op.

De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.

Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.

In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.

Uw vragen

Waarom brandt het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel?

Als het waarschuwingslampje accu op het instrumentenpaneel brandt, laadt de accu mogelijk niet goed op. Het kan zijn dat de dynamo niet goed werkt of dat de accu moet worden vervangen.

Als het lampje brandt, is het belangrijk de accu door een van onze technici te laten controleren. Als de accu niet goed meer werkt, kunt u de motor mogelijk niet meer starten.

 

Mijn auto helt over in bochten en duikt bij het remmen. Hoe komt dat?

Waarschijnlijk zijn de schokdempers van uw auto versleten of beschadigd. Goed werkende schokdempers voorkomen overmatig overhellen in bochten en duiken bij het remmen. Elke auto helt een beetje over in bochten. Maar als u merkt dat het rijgedrag van uw auto is veranderd, laat de wielophanging dan altijd door een technicus controleren.

Als niet alle onderdelen van de wielophanging in goede staat zijn, rijdt uw auto minder goed en, nog belangrijker, kan uw veiligheid in het geding zijn.

Wanneer moet ik de distributieriem laten vervangen?

De levensduur van een distributieriem hangt af van het merk en het model van uw auto, en van het gebruik van uw auto . Elke autofabrikant geeft aan na hoeveel jaar of kilometer de riem vervangen moet worden. U kunt als basisregel gebruiken dat de distributieriem uiterlijk elke 5 jaar moet worden vervangen. Als u veel kilometers per jaar aflegt, moet u zich houden aan de kilometerlimiet, meestal tussen de 70.000 en de 100.000 km, wanneer u deze limiet eerder bereikt dan de limiet in tijd.

Als de distributieriem is beschadigd, moet hij natuurlijk eerder worden vervangen.

Kijk altijd in het onderhouds- of instructieboekje van uw auto voor het geadviseerde vervangingsinterval van de riem. Kom naar een van onze garages als u er niet zeker over bent. 

 

Wat is het verschil tussen trommelremmen en schijfremmen?

Bij trommelremmen worden in een behuizing (de trommel) gemonteerde remvoeringen en remschoenen gebruikt om de auto af te remmen. De voeringen worden naar buiten gedrukt, waardoor er wrijving ontstaat. Remschijven werken anders: remblokken drukken van beide kanten tegen een schijf die op de as is gemonteerd. Ook dit zorgt voor wrijving waardoor de auto afremt.

Over het algemeen leveren remschijven meer remvermogen. Bij de meeste auto's zijn vóór remschijven gemonteerd. Bij sommige auto's worden achter nog trommelremmen toegepast, omdat de achterremmen minder zwaar belast worden.

Bij beide soorten remsystemen wordt wrijving gebruikt om de auto af te remmen, dus bij beide systemen treedt slijtage op.

De motor van mijn auto levert nauwelijks vermogen en er brandt een oranje waarschuwingslampje op het instrumentenpaneel.

De katalysator of de lambdasonde kan hiervan de oorzaak zijn. De lambdasonde is in het uitlaatsysteem gemonteerd. Hij geeft de motor informatie waarmee de verhouding tussen brandstof en lucht in de motor wordt geregeld. Als deze sensor defect is, ontvangt de motor geen (goed) signaal en wordt het noodprogramma van de motor geactiveerd. Bij veel auto's wordt de snelheid dan begrensd tot maximaal 65 km/h.

Als de katalysator defect is, worden de schadelijke stoffen niet goed omgezet. Ook in dat geval wordt er een signaal naar de motor gestuurd waardoor het noodprogramma wordt geactiveerd.

In beide gevallen kan uw Eurorepar Car Service-garage een diagnose stellen en een oplossing aanbieden.

Word lid van het netwerk Leden toegang Pers Klantenservice

Onze services

SERVICE & ONDERHOUD
SERVICE & ONDERHOUD
APK
APK
BANDEN
BANDEN
REMMEN
REMMEN
AIRCONDITIONING
AIRCONDITIONING
ACCU
ACCU
ZICHT
ZICHT
UITLAAT
UITLAAT
DISTRIBUTIERIEM
DISTRIBUTIERIEM
WIELOPHANGING
WIELOPHANGING
REPARATIE
REPARATIE
OLIECONTROLE
OLIECONTROLE

Klantenservice

Garages

maak een afspraak

Word lid van het netwerk

In de praktijk
10 goede redenen om tot het netwerk te behoren
Eurorepar Car Service : vertrouwd onderhoud
Copyright ©2022 Eurorepar Car Service Sitemap Wettelijke vermeldingen Gebruiksvoorwaarden Mijn cookievoorkeuren beheren Eurorepar Car Service : vertrouwd onderhoud